Pilates

A Pilates edzésmódszert a 20. század elején Joseph Pilates fejlesztette ki Németországban. Napjainkban 15-20 millió ember gyakorolja szerte a világban. Pilates Contrology-nak nevezte rendszerét, mivel úgy gondolta, hogy az elme irányítja az izmokat. A pilates gyakorlatok a légzésre és a törzs izmainak, a gerincnek a megerősítésére épülnek.
pilates, pilátesz
Pilates
cím

Pilates

kulcsszavak Pilates
leírás

A Pilates edzésmódszert a 20. század elején Joseph Pilates fejlesztette ki Németországban. Napjainkban 15-20 millió ember gyakorolja szerte a világban. Pilates Contrology-nak nevezte rendszerét, mivel úgy gondolta, hogy az elme irányítja az izmokat. A pilates gyakorlatok a légzésre és a törzs izmainak, a gerincnek a megerősítésére épülnek.

sztori A pilates vagy pilátesz fitnesz módszert a német Joseph Pilates alapította a huszadik század elején. A Pilates olyan komplex mozgásforma, amely ötvözi a "nyugati" világ anatómiai ismereteit a "keleti" mozgáskultúra egyes eszközeivel. Gyakorlásában nagy szerepet kapnak a gerinc stabilizáló izmai (mélyizmok) illetve a speciális légzéstechnika.

Joseph Hubertus Pilates (1883 - 1967) Németországban, Mönchengladbach-ban született 1883-ban. Apja görög zsármazású tornász, anyja természetgyógyász.  Gyermekkorában angolkórban, asztmában és ízületi fájdalmakban szenvedett ráadásul a társai is Pilátusnak csúfolták. Egészségi problémáinak hatására Pilates életét már egészen korán a sportolásnak és az egészséges test kialakításának szentelte: gimnasztikázott, testépített, jógázott - ennek eredményeképpen 14 évesen már anatómiai rajzokhoz állt modellt.

1912-ben Angliába költözött, bokszolóként, cirkuszi előadóként és önvédelmi oktatóként (többek között a Scotland Yardnál is) dolgozott. Az első világháború kirobbanásakor a német állampolgárokat, így Pilatest is, internálták, és ezalatt, a Man-szigeten kezdte el kialakítani módszerét. Honfitársai, akiken "gyakorolt", a testedzésnek köszönhetően megerősödtek fizikailag, és elkerülték azt az irtózatos influenzajárványt, amely ezreket ölt meg.

1926-ban az USA-ba költözött, az oda tartó hajóúton ismerkedett meg későbbi társával, Clarával, akinek segítségével kialakította a "Contrology"-nak (kb 'a test iránytásának tudománya') nevezett módszerét, és megnyitotta fitness termét a New York-i Balett épületében. Kora legnagyobb táncosai és táncoktatói jártak hozzá, hogy a "Contrology" módszer segítségével szép alakra és hihetetlen ruganyosságra tegyenek szert. Ezután 40 év "aranykor" következett Pilates életében és munkásságában. Haláláig fejlesztette módszerét, összeállított többszáz ma is használt gyakorlatot és számos gépet alkotott meg. 87 évesen hunyt el.

okosság Gyakorlói szerint a pilates fő célja a test és a lélek egységének megteremtése olyan módon, hogy az elme ne legyen lekötve és a test kecsesen, egyensúlyban mozogjon.

Joseph Pilates 6 alapelvet alkotott meg módszeréhez.

1. Koncentráció (concentration) A tudatos mozgás kulcsa, hogy odafigyeléssel, a figyelem fókuszával végzik a a gyakorlatokat.

2. Irányítás (control) Szellemi és fizikai irányítás. Az izmok irányítása, a mozgás összekoordinálása, a légzés koordinálása. (Pilates a módszerét nem magáról nevezte el, hanem Controll-nak.)

3. Központosítás (centering) A módszert azon alapvetésre épül, hogy minden mozdulat az úgynevezett powerhouse-ból (erőközpont) indul ki, azaz a has-alsó háti szakasz-csípő-fenék központi területből, amely körülveszi a létfontosságú szervek nagy részét, magába foglalja a gerincet, a test középpontját alkotva.

4. Légzés (breathing) A megfelelő légzéstechika a kulcs a minél tökéletesebb mozgás kivitelezéséhez. Minden gyakorlat mozdulataihoz adott ki-és belégzésütem tartozik.

5. Áramlás (flowing movement) Minden gyakorlatnak saját üteme van, ezáltal a gyakorlatok "áramló" mozgással állnak össze egésszé.

6. Precizitás (precision) A gyakorlatok helyes kivitelezése a legfontosabb, inkább kevesebb ismétlésszámmal, de a lehető legtökéletesebben végrehajtva kell dolgozni.
előnyök

- alakformáló, feszesítő hatású
- javítja a testtartást, enyhül a hát és derék fájdalom
- mélyizmokat tornáztat
- rehabilitációra is ideális
- nem terheli az ízületeket
- a teljes testet megdolgoztatja
- fokozza az anyagcserét

hátrányok -
ajánlat

-

HOL? http://pilates.lap.hu/
ingyenes -
weboldal -

Tekintsd meg az alábbi, gondosan kiválasztott videókat, hogy
>>> jókat derülj, szörnyülködj vagy ámulj,
>>> tanulj és mélyebb betekintést nyerj a témába,
>>> más véleményeket ismerj meg!


További aloldalak
1
A 4 perc fitness program az egyik legkönnyebb, mindent átfogó és hatékony test-lélek gyakorlatsor, köszönhetően az áttörő erejű "réteges gyakorlásnak". A Tai Chi, a jóga, a meditáció és az ősi qi gong elemeit, ötvözi a modern orvosi elmélettel, relaxációs módszerekkel és a legfontosabb motivációs technikákkal, melyet korunk sportolói is használnak. Mindezeket egyidejűleg végzed 4 perc alatt, így megtakarítva rengeteg időt.
2
A FitFive könnyen követhető, teljes körű, hatásos napi egészség és fitnesz program, a modern nyugati fitnesz és az ősi keleti módszerek alapjaira épül. A Te saját tökéletes útmutatód a megfelelő táplálkozáshoz, a rendszeres testmozgáshoz és a pozitív gondolkodáshoz.
3
Az Alexander technika alkalmazásával jobban érzed magad, a természet teremtette nyugodt és kényelmes módon. Egy Alexander technika oktatója segít, hogy elhagyd az egész életeden át felépített rossz szokásokat és stresszt, s az Alaexander gyakorlatok megtanítanak a könnyed, szabad mozgásra.
4
A Baduanjin módszer az egyik leggyakoribb formája a kínai Qigong gyakorlásának. Nyolc egyéni mozgást kell összekötni, olyan szépen, mint a brokátselyem, hogy a szervezeted tele legyen energiával. A Baduanjin gyakorlatok javítják az egészséget azaz nem a qigong vallási vagy harci formái.
5
A Bar Módszer egyesíti a zsírégetést az intervallum-edzéssel, az izmok izometrikus formálását, a tánc nyújtó gyakorlatait, és az orvosi fizikai terápiát. A Bar Method egy forradalmian új edzésprogram, mely gyorsan és biztonságosan átalakítja az egész szervezetedet.
6
A calisthenics torna egyszerű gyakorlatok rendszere, általában súly és eszköz nélkül végzett. A calisthenic gyakorlatok növelik a testi erőt és a hajlékonyságot, az egyén saját testét használva ellenállásként. A calisthenics a szertornából ered. Az elsődleges calisthenic gyakorlatok a felülés, a hasprés, a fekvőtámasz, a húzódzkodás, a guggolás, a vádli-emelés és a tolódzkodás. Ausztráliában a Calisthenic versenysport.
7
A Callanetics módszert Callan Pinckney fejlesztette ki az 1980-as években. A callanetic gyakorlatok különválasztják az egyes izmokat, majd apró, de erőteljes mozdulatokkal mélyen megdolgoztatják azokat, minél több izomrost bevonásával. Minden izomcsoportot megdolgoztat és kinyújt, így eredményezi a teljes test egészségét, erejét, rugalmasságát és kitartását.
8
A Cantienica egy anatómiailag megalapozott testtartás és a testmozgás edzésmódszer. Kitalálója Benita Cantieni, ő így írja le: logikai anatómia, anatómiai logika. A csontvázat kell megfelelően beállítani, mert az izmok, szalagok feszültségét a helytelen pozíció okozza. A Cantienica gyakorlatok aktiválják a medence, a hát, a has, a fenék és a combok izmait, rendkívül gyorsan és hatékonyan javítják a testtartást és formálják az izmokat.
9
A ChiRunning edzésterv ötvözi a Tai Chi gyakorlatok belső áramlását a futás energiájával. Ezzel a módszerrel megelőzhető a futás közbeni kifáradás, sérülések, fájdalmak. A ChiRunning program növeli a mentális fókuszálást és fokozza a futás örömét.
10
A Falun Gong módszert Kínában alapították 1992-ben. Öt meditációs gyakorlatlistát tartalmaz, megtanítja az őszinteség, az együttérzés és a türelem alapjait. Tanítása olyan kérdésekkel foglalkozik, mint a teremtő erő, erkölcsi normák, megbocsátás. A Falun Gong könyveket, előadásokat és a testgyakorlatokat 40 nyelvre fordították már le, s minden ingyen letölthető az Internetről.
11
A Feldenkrais Módszer a testtartás és a testmozgás felfedezésére irányul. A gyakorlatok könnyebbé teszik a testet, mert újra megtanítják az agyat a tudatos és fájdalommentes mozgásra. Csökken a testben az izmok terhelése, az izomgörcsök.
12
A Fusion Pilates edzésterv a pilates és a jóga ötvözete. Segít neked, hogyan tartsd meg az alakodat terhesség alatt és után. A szerző Jennifer Gianni pilates oktató, amikor teherbe esett, rádöbbent, hogy kevés információ áll rendelkezésre, hogyan maradhat formában, a kötelező óvintézkedéseket betartva az egészséges baba érdekében.
13
A jóga egy önismereti, önfejlesztő és világ-megismerési rendszer, összefüggései mindenhol érvényesek. Nem vallás, nem tudomány, nem művészet - de mindezek belől fejlődnek ki. A jóga Indiából ered, évezredekig leírás nélkül terjedt. A jóga a test, az elme, a tudat és a lélek tudománya. Emellett filozófia, etika, terápia, a lelki és testi fejlődés eszköze.
14
A Lotte Berk módszer egy edzésterv nőknek, a híres német táncos, Lotte Berk nevéhez fűződik. Az USA-ba Lydia Bach vitte el és finomította tovább. A Lotte Berk gyakorlatok magukba foglalják az erő, az állóképesség, a szíverősítés, a testszobrászat, a fogyás és a rugalmasság gyakorlatait.
15
A Nia technika egyszerre foglalkozik a test, lélek, az érzelmek és a szellem témájával, a zene, a mozgás és az önkifejezés segítségével. Kilenc mozgásformára épül: harcművészetek (Tai Chi, Tae Kwon Do, Aikido), táncművészetek (Jazz tánc, Modern ténc, Duncan tánc), és öngyógyító módszerek (Jóga, Alexander Technika, Feldenkrais módszer).
16
A Pilates edzésmódszert a 20. század elején Joseph Pilates fejlesztette ki Németországban. Napjainkban 15-20 millió ember gyakorolja szerte a világban. Pilates Contrology-nak nevezte rendszerét, mivel úgy gondolta, hogy az elme irányítja az izmokat. A pilates gyakorlatok a légzésre és a törzs izmainak, a gerincnek a megerősítésére épülnek.
17
A PiYo edzésterv a pilates és a jóga sportos keveréke. Úgy módosították a pilates és jógagyakorlatokat, hogy megfeleljenek a csoportos gyakorlásnak, de mégis kihívást adjanak minden edzettségi szintű gyakorlónak.
18
A Qigong vagy chi kung sokféle hagyományos gyakorlatot tartalmaz, magában foglalja a csí és az energia gyűjtését és keringetését. A Qigong-ot főleg egészségügyi karbantartás céljából gyakorolják.
19
A Synergistics Fitnesz módszert az izmok 26 évnyi tanulmányozása után fejlesztette ki Helena Collins. Nem számít, hány sportot gyakoroltál már, legyen az futás, jóga, tánc vagy bármi más, a testfunkciók ismerete nélkül csak a mozdulatokat tanultad meg. A Synergistics Fitness módszer viszont valóban megtanítja neked, hogyan működik a tested, hogy a legeredményesebben eddz.
20
A Tai Chi Chuan egy kínai eredetű belső harcművészet, leggyakrabban egészségügyi okokból gyakorolták. A képzési formák sokasága létezik, hagyományos és modern formában. A nyugatiak számára legismertebb a csoportban végzett lassított mozzgássor, melyet parkokban gyakorolnak minden reggel, különösen Kínában.
21
A Waitankung egy ősi kínai gyakorlat, egyfajta kung-fu a taoizmus és a hagyományos kínai orvoslás alapjain. Igazából nem harcművészet, inkább egy békés gyakorlatsor az egészség megőrzéséhez. Az alapelv az, hogy szabadulj meg a zavaroktól és aktiváld a belső csí energiádat. Így pihennek az izmok, javul a vérkeringés, felfrissül az elme. 12 waitankung gyakorlat van és 8 kiegészítő testtartás.