Evezőpad, evezőgép

Az evezés az izomtömeg 80 százalékát megdolgoztatja. Az evező gyakorlatok kiváló zsírégetőek, növelik és erősítik az izmokat. Az evezőpadon végzett edzés formálja a lábizmokat, a vállizmokat és a hátizmokat.
evezőpad, evezőgép
Evezőgép
cím

Evezőpad

kulcsszavak evezőpad, evezőgép, evezés, evezőpados edzés, kondigép, otthoni edzés evezőpaddal, testépítés, izomfejlesztés otthon, otthoni fitnesz
leírás

Az evezés az izomtömeg 80 százalékát megdolgoztatja. Az evező gyakorlatok kiváló zsírégetőek, növelik és erősítik az izmokat, a szívet és a tüdőt. Az evezőpadon végzett edzés formálja a lábizmokat, a vállizmokat és a hátizmokat. Az edzőteremben és otthoni edzésnél is állandóan használják az evezőpadot zsírégetés, állóképesség növelés, kardioedzés és izomfejlesztés céljából.

sztori A Wikipedia cikke szerint már a 19. század közepétől használtak evezőgépeket amelyek különböző elveken működtek, voltak hidraulikus és mechanikai súrlódással fékezett lendkerekes elven működő evezőpad modellek is. Aztán az 1960-as években építettek az ausztrálok először ún. ergométeres evezőpadot, azaz olyan evezőpadot, amellyel már a teljesítményt is lehetett mérni. A modern evezőgépekben újabb fékezett lendkerekes megoldásokat alkalmaznak, pl. mágneses, víz vagy légellenálláson alapuló fékezési módok léteznek. Teljesen egyedi koncepció az ún. Rowbike amely kombinálja az evezőpadot és a kerékpárt.
okosság

Érdemes neoprén vagy műanyag bevonatú rúdmarkolattal rendelkező evezőpadot választani, melynek fogása kellemes és nem okoz bőrkeményedést, hólyagokat. Az is fontos, hogy könnyű legyen a rúd. Hasznos extra funkciók a tempó, távolság és időmérő illetve a pulzusmérő melyeknek használatával pontosan 'be tudjuk lőni' az edzésprogramunkat. Az előre beprogramozott edzéstervek is jó szolgálatot tehetnek. Saját evezőpad vásárlása előtt jó ötlet ellátogatni egy szaküzletbe vagy edzőterembe és kipróbálni több fajtát is.

tudományos

Különböző evezőpados edzések vannak:

  • evezőpados edzés az edzőteremben,
  • evezőgépes edzés otthon,
előnyök - sima egyenletes mozgás
- nem terheli az ízületeket
- minden edzettségi szinthez alkalmazható
- kiemelt gát- és hasizomerősítő hatás
- teljes testet edző edzésprogram végezhető vele
- javítja a koordinációt
- állítható nehézség, ellenállás
- minden izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- viszonylag kis erőbedobással használható
hátrányok Az evezőpad helyigényes eszköz.
ajánlat

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és az evezőpados edzésterved hatásos legyen?

 

A válasz nagyon egyszerű!

Mindig kezdj kisebb ellenállással és fokozatosan melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, az evezőpad használata előtt érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést végezni.

Figyelem: mindig csak egy egységgel növeld a terhelést!

ingyenes -

Tekintsd meg az alábbi, gondosan kiválasztott videókat, hogy
>>> jókat derülj, szörnyülködj vagy ámulj,
>>> tanulj és mélyebb betekintést nyerj a témába,
>>> más véleményeket ismerj meg!


További aloldalak
1
Az evezés az izomtömeg 80 százalékát megdolgoztatja. Az evező gyakorlatok kiváló zsírégetőek, növelik és erősítik az izmokat. Az evezőpadon végzett edzés formálja a lábizmokat, a vállizmokat és a hátizmokat.
2
A szobakerékpár edzés előnyös, ha odakint rossz az idő, vagy ha nincs elég helyed otthon, vagy nincs lehetőséged kint biciklizni. A szobabiciklizéssel óránként 600 kalória is elégethető. Sokféle szobakerékpár kapható, hátfájósoknak még háttámlás is.
3
A taposógép egy fitnesz eszköz, ami a lépcsőzést imitálja, azaz leginkább a comb és a fenék izmait dolgoztatja meg. Mint a lépcsők mászása közben, a pulzus a taposógépes edzésen is megnövekszik, az izmok keményen dolgoznak, így a zsírégetés feltételei adottak lesznek.
4
Az elliptikus tréner vagy cross trainer fitnesz eszköz a sétát és a futást imitálja, viszont a talp végig a gépen van, így nincs ütődés az izületeken, ezáltal csökkentve a sérülés kockázatát. Az elliptikus mozgás pontos másolata a futó mozgásnak.
5
A kondigépek az izmok erősítésére, az izomtömeg növelésére szolgálnak. Az ellenállást csigás szerkezetre kapcsolt súlyok, gumiszalagok, rugalmas csövek adják. Vannak egy-egy izomcsoportot edző fitneszgépek, de multifunkciós kondigépek is.
6
A húzódzkodó-tolódzkodó állványt a felsőtest izmainak erősítésére szolgál. Húzódzkodással a bicepszet és a hátizmokat, tolódzkodással a tricepszet és a mellizmokat, lábemeléssel pedig a hasizmokat tudod kiválóan edzeni.
7
A fekvenyomó pad elsősorban a mellizom gyakorlatok végzéséhez szükséges. Ezenkívül használható az ülő vagy fekvő helyzetben végzett gyakorlatokhoz. Vannak olyan fekvenyomó padok, melyeket kiegészítettek lábizmokat erősítő karokkal is.
8
A Bowflex egy otthoni fitnesz gép márka, Amerikában és a világon több millióan használják sikerrel testük minden izmának fejlesztéséhez. A csigás kondigépekkel ellentétben a Bowflex gépekben rugalmas rudakra kell csatolni a fogókat, így a gyakorlatok váltása villámgyorsan történik.
9
Az Endless Pool, azaz Végtelen Medence biztosítja a hagyományos medencék minden előnyét - a saját otthonodban. Nincs utazás, nincs zsúfoltság, nincs klór. Csak egy saját precíziós medence, ahol egy teljes mértékben állítható szerkezet mozgatja a vizet, hogy szembe tudj úszni benne.
10
A Gyrotonic Expansion System segítségével egyidejűleg történik az izmok nyújtása, az izmok erősítése és az ízületek mobilizálása. Ötféle Gyrotonic fitnesz gép van, mindegyik hatékony az egészség megőrzésére érdekében. A módszer neve Gyrokinesis, a kifejlesztője Juliu Horvath.
11
A ROM egy drága fitneszgép, ha a pénzt nézzük, de nagyon olcsó, ha neked az idő számít. Ugyanis a ROM csak napi 4 perc edzést kér tőled. Ezalatt a 4 perc alatt a ROM az izmaid 55%-át megdolgoztatja, átlagosan azok mozgástartományának 80%-ában. A ROM jelentése: Range of Motion, azaz mozgástartomány.
12
A Slender You fitnesz eszközök az első motorizált edzőgépeknek számítanak. 60 perc edzés alatt 6 különböző gépet kell használni, a cél alakformálás, az energia, mobilitás, rugalmasság, terhelhetőség növelése.
13
A futópad egy aerob fitnesz eszköz, amelyen futó vagy sétáló edzés gyakorolható. A futás sebességét a használója állítja be, menet közben is tudja módosítani. A drágább, nagy teljesítményű változatok motorosak, az egyszerűbb, könnyebb és olcsóbb változatok mechanikusan mozognak.
14
A Leg Magic fitnesz eszköz kiválóan edzi a comb belső izmait, a comközelítőket, a láb izmait, a fenék izmait és a has izmait. A Leg Magic fitneszgép használata nagyon egyszerű, a formás fenék és formás lábak hamar elérhetőek.
15
Az Ab King Pro fitnesz eszközt a hasizmok kényelmes edzésére fejlesztették ki. Otthoni edzés végezhető vele, hiszen a szerkezet könnyű, összecsukható és kis helyigényű. Az alátámasztott gerinc védi a csigolyákat, a 200 fokos mozgásszög megedzi a felső, középső és alsó hasizmokat.
16
Az Air Walker vagy Levegőjáró egy összecsukható fitneszgép, amiben lépkedve kiválóan erősíthetőek a láb, a fenék és a csípő izmai. A lépések hossza a gyakorló hajlékonyságától függ, a gép szinte hangtalanul működik, a biztonságos gyakorlást az AirWalker karjai biztosítják.
17
A gravitációs állvány egy egyszerű fitnesz eszköz, melybe becsatolod magad, majd hátradőlsz, s fejjel lefelé fordulsz. Akárcsak a fejenállás közben, a gravitációs nyomás megfordul az ízületeiden, s ez az inverzós terápia lényege. A gerinc bántalmaira a legtöbb embernél hatékony megoldás a függeszkedő állvány használata.