Edzéstervezés Cél Szerint

Mikor milyen edzéstervet alkalmazz? Mi a célod: aerob edzés, állóképesség fejlesztése, futás edzésterv, szálkásítás, testépítés, tömegnövelés vagy jógagyakorlatok? Vagy zsírégető fogyás, gyalogló edzés, stretching, terápiás mozgás, napi torna, kombinált e
edzésterv, aerob edzés, állóképesség fejlesztése, futás edzésterv, szálkásítás, testépítés, tömegnövelés, jógagyakorlatok, zsírégető fogyás, gyalogló edzés, stretching, terápiás mozgás, napi torna, kombinált edzés

Aktív és passzív edzések

Gratulálok mindenkinek, aki sportol. Viszont ha csak aktív sportot űz, akkor arra kérem, hogy fékezzen: egészítse ki az edzéseit lassabb, pihentetőbb rendszerekkel. Az erőteljes sportolással, a rendszertelen, kapkodó izommunkával nem lehet feltöltődni, mert a mozgással szerzett energia a mozgás során elhasználódik, sőt sokszor még utána is energiát kér a szervezet. Így egyértelmű a következmény: a test izmai, ízületei idő előtt megöregszenek, elkopnak.

A FitFive aktív gyakorlatai erősítik az izmaidat és a szívedet, érrendszeredet, míg a passzív gyakorlatai összegyűjtik a tudatosan megfegyelmezett energiát, és pontosan eljuttatják a test megfelelő pontjaira.



Íme az különböző edzésfajták


Aktív edzésfajták:

  • Zsírégetés
  • Izomfejlesztés
  • Állóképesség-növelés


Passzív edzésfajták:

  • Légzőgyakorlatok
  • Jógagyakorlatok
  • Nyújtások, stretching
  • Érzékszervek gyakorlatai
  • Szexuális erőt fejlesztő gyakorlatok
  • Energia-gyakorlatok, öngyógyítás



Mit nevezünk aerob és anaerob edzésnek?

A modern testkultúra aerob és anaerob edzést különböztet meg.

Aerob edzés közben a szervezeted képes arra, hogy munka közben megfelelő mennyiségű oxigénnel ellássa az izmaidat, tehát a mozgás végén nincs oxigénadósság. Ezek általában zsírégető hatású, hosszan tartó, alacsony és közepes intenzitású gyakorlatok: pl. aerobik, gyaloglás, futás, úszás, kerékpározás, labdasportok.

Anaerob edzés esetén a szervezeted az izmokban lévő cukrot égeti el, így oxigénadósság keletkezik. Ilyenek a nagy intenzitású, nagy erőkifejtéssel járó, kifulladásig tartó gyakorlatok: pl. súlyemelés, testépítés.



Mikor milyen edzést végezz?

Ebben a táblázatban a FitFive által ajánlott edzésfajták találod, bármilyen edzéscélra.


Aktív gyakorlatok:

Reggel

Napközben

Délután vagy kora este

Este, lefekvés előtt

Zsírégetés

X

X

X

-

Súlyzózás

-

X

X

-

Állóképesség-növelés

-

X

X

-

Passzív gyakorlatok:

Reggel

Napközben

Délután vagy kora este

Este, lefekvés előtt

Légzés

X

X

X

X

Jóga

X

X

X

-

Stretching

-

X

X

-

érzékszervek gyakorlatai

X

X

X

X

Szexuális gyakorlatok

X

X

X

X

Energiagyakorlatok, öngyógyítás

X

X

X

X