Zsírégetés lényege, elmélete

Melyek a zsírégetés és fogyás alapszabályai? Hogyan tudsz megszabadulni a felesleges zsírtól? Hogyan működik a zsírégető edzés, hogyan tüntesd el a zsírpárnákat? Mi a legjobb zsírégető edzésterv nőknek?
zsírégetés, fogyás, felesleges zsír, zsírégető edzés, zsírpárnák, zsírégető edzésterv, nőknek
A zsírégetés két szabálya
A zsírégetés két alapfeltétele, hogy kevesebb kalóriát fogyassz, mint az alap kalóriaigényed, illetve naponta 20-40 perc intenzív aerob edzéssel még 300-500 kcal energiát használj el.
Minél több izom minél intenzívebben dolgozik, annál több energiára van szüksége a szervezetednek.

Hogyan tudsz lefogyni 1 kg zsírt?

A testedben elraktározott 1 kg zsír leadásához annyi mozgást kell végezned, ami 9000 kalóriát éget el. Ha naponta 500 kalóriával kevesebbet eszel és 500 kalóriát égető mozgást végzel, akkor 9 nap alatt tudsz eltüntetni 1 kg zsírt.


(500 kalória étel + 500 kalória mozgás) X 9 nap = 9000 elégetett kalória = - 1 kg zsír

-5 kg zsír = 45 nap

-10 kg zsír = 90 nap


Hogyan lehet zsírt leadni?
A zsírtartalékok leadásához a zsírt energiaforrásként kell felhasználnod. Ezt úgy érheted el, hogy a táplálékod kalóriaszáma kevesebb legyen, mint az energianyerés céljából elégetett kalóriáké. A fellépő többlet energia-szükségletet a zsírtartalékból fogja fedezni a szervezeted, ha zsírégető mozgást végzel. De ha nem mozogsz, csak kevesebbet eszel, akkor az izmaid fognak apadni, elsatnyulni, majd eltűnni.

Mennyi zsírt tud elraktározni a tested?
A test zsírtároló képessége korlátlan. A szükségesnél több táplálék a lassú anyagcsere miatt zsírként fog elraktározódni. Tehát a hízás oka az, hogy több tápanyag, azaz több kalória kerül be a testbe, mint amennyit képes elégetni. átlagban egy év alatt akár 5 kilogramm zsírt is elraktározhat a szervezet, de sok esetben ehhez néhány hónap is elég.

Miért kell enned ahhoz, hogy fogyni tudj?

A sportolást, a rendszeres testedzést sokan kövérségük miatt kezdik el. Sok ember megpróbál a lehető legkevesebbet enni (vagy semmit sem) a rendszeres testmozgás mellett, mondván, hogy először a felesleges zsírt akarja elégetni. Rövid idő alatt rájönnek, hogy a hatás épp az ellenkezője lesz: a drasztikus ételmegvonás után a mérleg többet fog mutatni. Ez nagyon kiábrándító!


Ennek magyarázata szervezetünk túlélési mechanizmusa. Ha csökken a táplálékbevitel, akkor a szervezet átáll energiatakarékos üzemmódba. A jelekből arra következtet, hogy a jövőben kevesebb tápanyagot fog kapni. Ezért csökkenteni fogja a zsírégetést, hogy megőrizze a zsírban elraktározott energiát. Az anyagcsere lassabb lesz. A szervezet az izmok fehérjéit fogja energiaforrásként felhasználni. Mindeközben folyamatosan üzenni fog az agynak: "Enni kell, mert veszély van! Enni kell, minél nagyobb kalóriatartalmú ételeket! Enni kell!" Az agy győzni fog a test felett, a végeredmény az evés lesz. S mivel az izmok tömege csökkent, ezért a szervezet nem tudja a korábbi hatásfokkal elégetni a tápanyagokat, tehát a felesleges zsírt elraktározza. A végeredmény akár plusz 5 kilogramm zsír is lehet.


Úgy kell fogyni, azaz úgy kell zsírt leadni, hogy közben megtartod a tiszta testtömeget és az izmot.









További aloldalak
1
Melyek a leggyorsabb és legalaposabb bemelegítő edzés lépései? Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? Miért nagyon fontos a bemelegítés és a levezetés bármilyen edzésprogramról legyen szó?
2
Miért van szükséged a helyes testtartásra? Melyek a helyes testtartás alapszabályai? Melyek a hanyag testtartás következményei? Hogyan alakítsd ki a szép, kihúzott testtartást egyszerűen és tartósan?
3
A rendszeres testedzés legkönnyebb és legegyszerűbb formája a napi torna. A cél, hogy minden nap átmozgasd az összes izmodat, ízületedet, testrészedet. Nagyon hatékony edzést adnak a reggeli torna gyakorlatok és az esti torna gyakorlatok.
4
Miért fontos az izmok edzése? Mikor és mitől kezdenek el nőni az izmok? Mi az izomnövekedés alapja? Melyek az izomfejlesztés, testépítés előnyei és alapszabályai? Mi az izomláz, hogyan kerüld el és hogyan kezeld?
5
Melyek a zsírégetés és fogyás alapszabályai? Hogyan tudsz megszabadulni a felesleges zsírtól? Hogyan működik a zsírégető edzés, hogyan tüntesd el a zsírpárnákat? Mi a legjobb zsírégető edzésterv nőknek?
6
Milyen most az állóképességed? Hogyan növeld biztonságosan és tartósan az állóképességedet? Mekkora intenzitás és pulzusszám szükséges a szív- és érrendszered erősítéséhez? Mennyit és hogyan fuss? Miért fontos a gyaloglás? Hogyan lélegezz futás közben?
7
Milyen különböző gyaloglás edzéstervek vannak? Mi a dinamikus gyaloglás? Mi a légzőgyaloglás? Mi a nordic walking? Mekkora távot és milyen sebességgel gyalogolj? Miért is a gyalogló edzésprogramok az edzéstervezés egyik legfontosabb elemei?
8
Mi a jóga, melyek a legjobb jógagyakorlatok? Honnan ered a jóga és milyen változatok, stílusok vannak napjainkban? Hogyan érhető el az egészség és az egyensúly a jóga gyakorlása által? Hogyan válassz jógatanfolyamot?