Bemelegítés lényege, elmélete

Melyek a leggyorsabb és legalaposabb bemelegítő edzés lépései? Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? Miért nagyon fontos a bemelegítés és a levezetés bármilyen edzésprogramról legyen szó?
bemelegítő edzés, gyors bemelegítés, levezetés, edzésprogram
A bemelegítés előnyei

1. Megnöveli az izmok vérellátását és hőmérsékletét.


2. Serkenti a szívműködést, a vérkeringést és a légzést.


3. Csökkenti a sérülések bekövetkezésének esélyét.


4. Felkészíti az idegrendszert az edzésre, javítja az ideg-izom koordinációt.


5. Növeli az ízületek mozgásterjedelmét, így könnyebb szabályosan végrehajtani a gyakorlatokat.


6. Segíti a belső energia áramlását az egész testben.


Miért nyújtsd csak gyengéden az izmokat bemelegítés közben?
A bemelegítés és a nyújtás két különböző fogalom. A bemelegítés előrébb való, ugyanis hideg izmokat nem szabad nyújtani, mert az mikroszakadásokat, súlyosabb esetben rostszakadásokat is okozhat. Ezért kell a FitFive bemelegítő sorban egy-egy testrész bemelegítésekor előbb körkörös, majd nyújtó jellegű gyakorlatokat végezni.

A FitFive bemelegítés felkészít az edzésre - fizikailag és mentálisan

A FitFive rendszer nagyon nagy hangsúlyt fektet a test mindennapos bemelegítésére, átmozgatására. éppen ezért egy olyan komplett bemelegítő gyakorlatsort állítottam össze, amit minden nap el kell végezned. A kezdetekkor a bemelegítéssel, azaz a különböző izmok megmozgatásával tüzetesen megismered azok funkcióját.


A FitFive bemelegítő gyakorlatok további fontos szerepe, hogy elvégzésük után fel tudod mérni a pillanatnyi állapotodat. Egyértelműen meg tudod állapítani, hogy az aznapra előírt edzés elvégzéséhez megvan-e a megfelelő fizikai és szellemi felkészültséged, akaratod és lelkesedésed. Ha úgy érzed, hogy a bemelegítés nagyon jól esett, de nincs meg a kellő ráhangoltságod a további testedzéshez, akkor elégedj meg az átmozgatás okozta frissességgel, és érezd jól magad más időtöltéssel.


Az alapos bemelegítés mindig meghatározza az utána következő gyakorlatok elvégzésének intenzitását is. Egyébként a bemelegítő gyakorlatok hatására beinduló energia az esetek döntő többségében arra fog ösztönözni, hogy lelkesen végezd el az előírt főgyakorlatokat. A FitFive bemelegítő gyakorlatsor így buzdít a minél gyakoribb gyakorlásra!


A FitFive bemelegítő gyakorlatsor szabad energia-áramlást biztosít a testedben
Képzeld el, hogy minden testrészedben belső energia áramlik. Ha lazák az ízületeid és az izmaid, nincsenek izomgörcseid és -fájdalmaid, akkor az Energia szabadon tud áramolni benned, s minden porcikádban frissességet érzel. Nos, ezért ilyen fontos a bemelegítő sort minden nap elvégezni! Segítségével könnyűszerrel fenntartod a laza izmok és ízületek állapotát, azaz az energia szabad áramlását. Ráadásul a laza izmoknak köszönhetően a teljes átmozgatást mindössze öt perc alatt el tudod végezni. Ha viszont napokig nem végzed el a teljes bemelegítést, akkor visszamerevednek az izmok, s 15-20 percig is eltarthat a bemelegítés.

Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést?

A bemelegítő gyakorlatok nem a külsőségekről szólnak, de ennek ellenére igenis figyelj oda a mozdulatok szépségére: párhuzamos lábfejek, zárt ujjak, nyújtott karok és lábak, egyenes testtartás, behúzott has, felemelt áll. Add meg a tiszteletet a testednek, és tartsd be ezeket a könnyen ellenőrizhető részleteket!


A bemelegítő gyakorlatok sorrendje segít abban, hogy egymás után, összekapcsolva, mintegy áramolva tudd elvégezni a bemelegítést. A mindennapi életben minden testrész minden mozdulata kapcsolatban áll a következő mozdulattal, nem különülnek el egymástól. Ezért kell a sportban is az egymással összekötött mozgásokat megtanulni.


A bemelegítést bő ruhában és lehetőleg mezítláb végezd. A teljes átmozgatás eleinte 20 perc is lehet, de miután már megtanultad a nyújtások sorrendjét, és elérted a laza izmok és ízületek állapotát, akkor már 5 perc alatt át tudod mozgatni minden porcikádat!





További aloldalak
1
Melyek a leggyorsabb és legalaposabb bemelegítő edzés lépései? Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? Miért nagyon fontos a bemelegítés és a levezetés bármilyen edzésprogramról legyen szó?
2
Miért van szükséged a helyes testtartásra? Melyek a helyes testtartás alapszabályai? Melyek a hanyag testtartás következményei? Hogyan alakítsd ki a szép, kihúzott testtartást egyszerűen és tartósan?
3
A rendszeres testedzés legkönnyebb és legegyszerűbb formája a napi torna. A cél, hogy minden nap átmozgasd az összes izmodat, ízületedet, testrészedet. Nagyon hatékony edzést adnak a reggeli torna gyakorlatok és az esti torna gyakorlatok.
4
Miért fontos az izmok edzése? Mikor és mitől kezdenek el nőni az izmok? Mi az izomnövekedés alapja? Melyek az izomfejlesztés, testépítés előnyei és alapszabályai? Mi az izomláz, hogyan kerüld el és hogyan kezeld?
5
Melyek a zsírégetés és fogyás alapszabályai? Hogyan tudsz megszabadulni a felesleges zsírtól? Hogyan működik a zsírégető edzés, hogyan tüntesd el a zsírpárnákat? Mi a legjobb zsírégető edzésterv nőknek?
6
Milyen most az állóképességed? Hogyan növeld biztonságosan és tartósan az állóképességedet? Mekkora intenzitás és pulzusszám szükséges a szív- és érrendszered erősítéséhez? Mennyit és hogyan fuss? Miért fontos a gyaloglás? Hogyan lélegezz futás közben?
7
Milyen különböző gyaloglás edzéstervek vannak? Mi a dinamikus gyaloglás? Mi a légzőgyaloglás? Mi a nordic walking? Mekkora távot és milyen sebességgel gyalogolj? Miért is a gyalogló edzésprogramok az edzéstervezés egyik legfontosabb elemei?
8
Mi a jóga, melyek a legjobb jógagyakorlatok? Honnan ered a jóga és milyen változatok, stílusok vannak napjainkban? Hogyan érhető el az egészség és az egyensúly a jóga gyakorlása által? Hogyan válassz jógatanfolyamot?