Víz, folyadék, ital

Milyen folyadékból mennyit fogyassz? Mikor és mennyi vizet kell inni? Miért olyan fontos a vízivás? Mi ad energiát és mi veszi azt el? Mit okoz az üdítő, alkohol, kávé, gyömölcslé, kóla a szervezetben?
folyadék, víz, vízivás, üdítő, alkohol, kávé, gyömölcslé, kóla
A víz a Főnök!
Mint ismeretes, az ember 75 százaléka víz, 25 százaléka vízben oldott szilárd anyag. Az agyszövetnek 85 százaléka víz. A jelenlegi orvosi tézisek szerint a szilárd anyagokra kell odafigyelni, kutatni, elemezni, hiszen a víz csak közvetíti azok tulajdonságait, nem lehet probléma körülötte. Pedig ha valaminek 75 százalékos többsége van, akkor ott ő a főnök. Tehát a víz nem csak oldószer, hanem a víz szabályozza a test összes aktivitását.

Miért kell 2 és fél liter vizet innod minden nap?
Naponta minimum két liter tiszta vizet kell meginnod, hogy minden folyamat rendben legyen a
testedben! Ez tíz pohár, azaz tízszer két deciliter víz. Ehhez hozzáadva az egyéb utakon (levesek, gyümölcsök, egyéb folya-dékok) felvett vizet, összesen három és fél litert kell kapnia a testednek.
Ebből a mennyiségből két és fél liter vizeletként, néhány deciliter a bőrön át párolgásként, fél liter a kilélegzett levegőben páraként, és egy-két deciliter a székletben távozik a testből.

Igyál egy pohár vizet az alábbi időpontokban:
1. ébredés után, azaz reggeli előtt,
2. reggeli után fél órával,
3. a délelőtt folyamán valamikor,
4. ebéd előtt tizenöt perccel,
5. ebéd után fél órával,
6. kora délután,
7. késő délután,
8. vacsora előtt tizenöt perccel,
9. vacsora után fél órával,
10. és lefekvés előtt fél órával.

További aloldalak
1
Mi a kalória? Mekkora az emberek kalóriaszükséglete? Hány kalóriát égetnek el a különböző sporttevékenységek? Hány kalóriát éget a futás vagy a súlyzózás? Mi az anyagcsere, mi az oka a lassú anyagcserének?
2
Miért fontos az izmok edzése? Mikor és mitől kezdenek el nőni az izmok? Mi az izomnövekedés alapja? Melyek az izomfejlesztés, testépítés előnyei és alapszabályai? Mi az izomláz, hogyan kerüld el és hogyan kezeld?
3
Mik a szénhidrátok? Hogyan lesz energia belőlük? Melyek az egyszerű szénhidrátok? Miért fontos rostokat enni? Melyek a szénhidrát tartalmú ételek? A gyümölcsök és zöldség összetett szénhidrátokat tartalmaznak.
4
Mik a fehérjék? Hogyan lesz energia belőlük? Melyek az állati eredetű fehérjék és a növényi eredetű fehérjék? Mik az aminosavak?
5
Mik a zsírok? Hogyan lesz energia belőlük? Melyek a telített zsírok és a telítetlen zsírok? Melyek zsírban oldódó vitaminok? Mi a koleszterin?
6
Mik a vitaminok? Melyek a vízben oldódó és a zsírban oldódó vitaminok? Mik az ásványi anyagok? Hogyan raktározza a szervezetünk az ásványi anyagokat?
7
Milyen folyadékból mennyit fogyassz? Mikor és mennyi vizet kell inni? Miért olyan fontos a vízivás? Mi ad energiát és mi veszi azt el? Mit okoz az üdítő, alkohol, kávé, gyömölcslé, kóla a szervezetben?