EDZÉS, EDZÉSTERV, MINDENKINEK!

Tüdő, légzés, légzőgyakorlatok

Miért az edzés alapja a tökéletes tüdőlégzés elsajátítása? Hogyan erősíthetők meg a tüdő izmai? Hogyan töltsd fel magad energiával a jógalégzés gyakorlatokkal? Melyek a légzőgyakorlatok alapszabályai?
edzés, tökéletes tüdőlégzés, tüdő izmai, energia, jógalégzés, gyakorlatok, légzőgyakorlatok
Ahogy lélegzel, úgy élsz! FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

Egy ember alaplégzéséből egyértelműen következtetni lehet a fizikai és szellemi állapotára. A légzési mód az életmód tükörképe. A helytelenül, rendszer nélkül légző emberek vére nagyon kevés oxigént kap: ez mind a testükben, mind a lelkükben bizonytalanságérzést okoz.

 

Ösztönös reflex, hogy ha az ember kevés vagy egyre kevesebb levegőhöz jut, akkor félni kezd, mert a teste úgy érzi, hogy nem fogja túlélni az oxigénhiány állapotát. A tudatos, mély, teljes tüdőt megdolgoztató légzés megfelelő mennyiségű oxigént ad a vérnek, teljesen felfrissíti a testet, tiszta elmét és gondolkodást eredményez, így gyökerestől eltűnik a félelemérzet.

 

Légzésed szándékos szabályozása az alapja egy olyan nagymértékű ellenállóképesség kialakításának, amely betegségektől mentes, hosszú életet garantál.

 

A levegőben terjedő bacilusoknak ellenáll az egészséges tüdőszövet, melyre a tüdőd helyes és tudatos használatával tehetsz szert.

 

Egyetlen helyesen lélegző nemzedék képes lenne regenerálni az emberi fajt.


Mi az edzés légzőrendszerre gyakorolt hatása? FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

Az edzés során megnövekszik az oxigénszükséglet, a légzésnek ehhez alkalmazkodnia kell, ezért felgyorsul a tüdő munkája, ezért mélyebb és gyakoribb lesz a légzés.


A mellkasi nyomásváltozások szívó hatást fejtenek ki a gyűjtőeres rendszerre. Ez a hatás a légzőmozgásokkal párhuzamos. Belégzéskor nő a mellkasüreg, a tüdőben csökken a nyomás. Kilégzéskor csökken a mellkas térfogata, nő a légnyomás a tüdőben, ezzel párhuzamosan nő a vérnyomás is az erekben.


A belső szervek tornájához nagyban hozzájárul a teljes tüdőlégzés közben le-feldomborodó rekeszizom nyomása: belégzéskor egyre jobban leszorítja a hasi szerveket, kilégzéskor pedig tehermentesíti azokat.


Edzéskor tudatosan kell lélegezned!


A tudatos légzés következtében javul a tüdőkörüli izmok működése, a rekeszizom tevékenysége. Erőteljesebb a levegő beszívása, nagyobb a tüdők levegőt befogadó képessége, több a légzésben résztvevő léghólyagocskák száma, így nagyobb felületen történik a gázcsere.


A rendszeres edzés hatására nő a vitálkapacitás, azaz egyre több oxigént képes befogadni a tüdőd egy mély légzéssel. Emellett lecsökken a légvételek száma nyugalmi állapotban, a szervezet energiatakarékosabban működik.


A teljes tüdőlégzés céljai: a légzés megfegyelmezése, minden be- és kilégzés tudatossá tétele, minél több Energia kiszabadítása a levegőből.


A légzőgyakorlatok alapszabályai FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

1. Mindig kilégzéssel kezdj! Fontos, hogy az elhasználódott levegőt kiürítsd a tüdődből, s csak ezután szívd fel tiszta levegővel.


2. Ha gyakorlás közben megszédülsz, nyomban feküdj hanyatt a padlóra, s folytasd fekve a gyakorlást! Ne ess kétségbe, az enyhe szédülés az emberek 90 százalékánál előfordul.


3. Gyakorlás előtt vizsgáld meg az elméd aktuális állapotát, s fogadd el olyannak, amilyen éppen vagy! Végy 5 normál légzést, majd 5 mélylégzést, s közben figyelmedet irányítsd befelé.


4. Ne erőltesd a gyakorlást vagy a fejlődést, légy türelmes, meríts erőt az apró változásokból!


5. Szentelj fel egy nyugodt, csendes, könnyen szellőztethető helyet a légzőgyakorlatok gyakorlására. Tested milyensége meghatározza az életedet, ezért adj meg neki mindent, amit bármilyen más fontos dolognak is megadnál. A gyakorlás helyszínét úgy jelöld ki, mintha imádkozáshoz választanál egy nyugodt, csendes sarkot.


6. Lehetőleg minden nap ugyanabban az időpontban gyakorolj, így könnyebben életed részévé válnak a légzőgyakorlatok.


7. A helyes légzés elsőrendű szabálya, hogy az orrodon lélegezz be is és ki is. Az orr szűri, melegíti a levegőt, jelzi a mérgeket. Ezek mellett a legfontosabb az Energia intenzívebb felvétele. A hegyekben kirándulva az orrunkon beszívva szoktuk élvezni a levegő életet adó erejét, nem pedig a szánkon át. A száj nem légzésre való, hanem evésre és beszédre. Az orrodon sem eszel, a szádon se lélegezz!

8. Még valamire nagyon figyelj oda: alvás közben is orron lélegezz, ugyanis ha a szádon át teszed, akkor sokkal kevesebb Energiát kap este a tested, így nehezen fogsz ébredni.

9. Intenzív izommunkához (futás, súlyzózás) több oxigén kell, ezért ilyenkor az orrodon és a szádon egyszerre kell lélegezni


AZ ALOLDALAK TARTALMÁBÓL:
1
Edzésterv az összes izomcsoportra? Edzés fitnesz eszközökkel? Edzés otthon, a konditeremben, a természetben? Izomfejlesztés, aerobik edzés, stretching nyújtások? És hogyan lehet edzeni az érzékszerveket, a tüdőt és a nemi szerveket?
2
Miért az edzés alapja a tökéletes tüdőlégzés elsajátítása? Hogyan erősíthetők meg a tüdő izmai? Hogyan töltsd fel magad energiával a jógalégzés gyakorlatokkal? Melyek a légzőgyakorlatok alapszabályai?
3
Szív edzése
Szív edzése
4
Szemizmok edzése
Szemizmok edzése
5
Gerinc edzése
Gerinc edzése
6
Talpak edzése
Talpak edzése
7
Hogyan növeld a szexuális teljesítményedet és érzékenységedet az intimtorna segítségével? Mi a PC-izom és miért szükséges edzeni? Melyek az erős PC izom előnyei? Milyen intim torna gyakorlatokat végezz?
8
Érzékszervek edzése
Te használod a tested öngyógyító képességét? Az érzékszervek erősítését és öngyógyítását helyezd bele a napi rutinodba. Az eredmény: megszűnik a fülzúgás, a látásromlás, az orrfolyás.
9
Önmasszázs
Önmasszázs
A LEGJOBB OTTHONI edzés a TELJES TEST EDZÉSE!

OTTHONI EDZÉSTERVEK kezdőknek és haladóknak egy profi kézikönyvben CSAK 100Ft/db!
Olvasd el az egyszerű, következetes és rendszeres testmozgás titkát!