Kézisúlyzó

Az emberek már az ókorban is erősítették az izmaikat különböző kövek, fahasábok, tárgyak emelgetésével. Az első kézisúlyzók a 17. századból erednek. Vannak fix súlyú és változtatható súlyú kézisúlyzók. Ezzel a szabadsúlyos fitnesz eszközzel minden izomcso
kézisúlyzó, kézisúlyzó szett, aerobik kézisúlyzó, otthoni kondi gyakorlatok kézisúlyzóval, testépítés, izomfejlesztés, kézisúlyzós edzés

cím

Kézisúlyzó

kulcsszavak kézisúlyzó, kézisúlyzó szett, aerobik kézisúlyzó, otthoni kondi gyakorlatok kézisúlyzóval, testépítés, izomfejlesztés
leírás

A kézisúlyzó a legegyszerűbb fitnesz eszköz, mellyel szinte az összes izomcsoportot meg tudod edzeni. Az edzőteremben is állandóan használják a kézisúlyzókat testépítés, izomfejlesztés céljából.

sztori A Wikipedia cikke szerint Indiában már 1000 éve használtak kézisúlyzókat. Általában párban használták az izmok növeléséhez. A kézisúlyzó mai formája, azaz hogy két súly össze van kötve egy fogóval, a 17. században tűnt fel először.
okosság

Manapság már lehet olyan neoprén vagy műanyag bevonatú kézisúlyzókat kapni, melyek fogása kellemes és nem okoz bőrkeményedést.

tudományos

Különböző kézisúlyzós edzések vannak:

  • testépítés az edzőteremben,
  • testépítés otthon,
  • aerobik edzés kis súlyokkal,
  • tornagyakorlatok kis súlyokkal.

A variálható kézisúlyzók tömege általában 10-15 kg.

A súlyzórúd tömege 2 kg, így a kézisúlyzós edzésterv megalkotásánál 2 és 10 kg között tudjuk kombinálni a fitnesz eszköz alkalmazását.

előnyök - minden edzettségi szinthez alkalmazható
- teljes testet edző edzésprogram végezhető vele
- különböző tömegű kézisúlyzók kaphatóak
- minden izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- kis helyen elfér, bárhol a szobában
hátrányok Egyetlen hátránya az lehet, hogy bőrkeményedést okoz az állandó fogása, de ennek megelőzésére szolgálnak a bevont fogók vagy az edzőkesztyű.
ajánlat

Mekkora kézisúlyzóval eddz, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és az kézisúlyzós edzésterved hatásos legyen?

 

A válasz nagyon egyszerű!

Rakd össze a kézisúlyzót a legkisebb tárcsákkal vagy válaszd ki a legkönnyebbet. Ha az adott izomcsoportot edző gyakorlatból el tudsz végezni szabályosan 12+10+8 ismétlést, akkor a következő edzéskor növelheted a súlyt.

Figyelem: mindig csak egy egységgel, azaz kb. 1 kg-mal növeld a terhelést!

ingyenes

Itt megtalálod az általam készített otthoni kézisúlyzós edzéterveket!

Aloldalak Aloldalak