EDZÉS, EDZÉSTERV, MINDENKINEK!

Kettlebell

A kettlebell egy tradícionális orosz gömbsúlyzó, mintha egy ágyúgolyónak fogója lenne. A kettlebell edzésterv teljeskörű edzést biztosít, mert erősíti az izmokat, fejleszti az egyensúlyt, és megdolgoztatja a szív- és érrendszert is.
kettlebell, gömbsúlyzó, kettlebell edzésterv, aerob edzés, anaerob edzés
cím

Kettlebell

kulcsszavak kettlebell, gömbsúlyzó, kettlebell edzésterv, aerob edzés, anaerob edzés
leírás

A kettlebell egy tradícionális orosz gömbsúlyzó, mintha egy ágyúgolyónak fogója lenne. A kettlebell edzésterv teljeskörű edzést biztosít, mert erősíti az izmokat, fejleszti az egyensúlyt, és megdolgoztatja a szív- és érrendszert is.

 


Kettlebell gömbsúlyzó

verseny

A kettlebell gyakorlását magas szinten lehet űzni, keménnyé teszi használóját. Kettlebell versenyeket is rendeznek, ahol két fő gyakorlat van, mindkét gyakorlatból minél többet kell elvégezni 10 perc alatt.

 

KETTLEBELL SNATCH

Az egyik a gömbsúlyzó fej felé lendítése a lábaid közül - kemény gyakorlat, sokat kell gyakorolni, hogy ráérezz. Itt egy Youtube Kettlebell Snatch videó:

 

 

 

KETTLEBELL JERK

A másik kettlebell gyakorlatot kettő súlyzóval kell végezni: a bicepszeidre engeded a súlyokat, a fogói összeérnek, majd a fejed fölé lököd, nyomod őket. Szintén kemény súlyzós gyakorlat, ezen a videón Valery Fedorenko 130-at csinál 32 kg-os súlyzókkal, 10 perc alatt!

 

 

 

sztori

Ennek a mobil fitnesz eszköznek a "kettlebell" az angol elnevezése, oroszul "????"-nak hívják. A "kettle" kannát, üstöt jelent.

 

A gömbsúlyzó ősét takarmány mérésére használták, 16 kg volt. Ma 8, 12, 16, 20, 24, 28, 32 és 40 kilogramos változatok vannak a piacon. Az orosz hadseregben 24 kg-osat használnák.

 

Amerikában népszerűvé és bárki számára elérhetővé Pavel Tsatsouline tette a Kettlebellt. Pavel a szovjet különleges erők edzője volt, az USA-ba 1998-ba költözött. Első könyve és amerikai gyártású súlyzója 2001-ben jelent meg.

 

Létrehozta a Russian Kettlebell Challenge (RKC) szervezetet, aminek oktatási és instruktori programja is van.

tudományos

A kettlebell gyakorlatok dinamikus erőkifejtést igényelnek. A hagyományos súlyzókon a súlyzórúdon van a terhelés, nem kell egyensúlyozni azt, így koncentráltan 1-2 izomcsoport edzhető. A kettlebell gyakorlása közben viszont tartani és egyensúlyozni kell a súlyt, így a célzott izmokon kívül más izomcsoportok is bekapcsolódnak a munkába.

előnyök

Javarészt edzett, aktív emberek edzenek kettlebellel: sportolók, harcművészek, küzdősportolók. De természetesen minden szinten el lehet kezdeni!

 

Íme az előnyök felsorolása a hivatalos magyar kettlebell weboldalról:

  • Az orosz kettlebell nem Barbi és Ken játékszere, nem való azoknak, akik különálló izmok kollekciójára törekszenek.
  • A kettlebell olyan, az antik szobrokhoz hasonló izomzatot farag, amiről messziről látszik a használhatóság: széles vállak párnás mellkas nélkül, kötegekben kidomborodó hátizmok, acélos felkar, inas-eres alkar, karcsú derék, kockás has és erős combok.
  • A kettlebell letakarítja rólad a felesleges zsírt a diéta vagy az aerobic megaláztatásai nélkül is, nem ritka a heti 1% testzsírcsökkenés.
  • Ha túlsúlyos vagy, le fogsz fogyni. Ha sovány vagy, meg fogsz izmosodni.
hátrányok Bár ugye mindent elkezdthetnek amatőrök, én a kettlebellt inkább a keményebbeknek ajánlom, mert ha valami ilyen erőssé tehet, akkor legyen az a célod!
ingyenes

Ezen a weboldalon megtalálod hét kettlebell gyakorlat ingyenes leírását.

weboldal Teljeskörű kettlebell információ, kettlebell tanfolyamok a magyar kettlebell weboldalon.
AZ ALOLDALAK TARTALMÁBÓL:
1
Az emberek már az ókorban is erősítették az izmaikat különböző kövek, fahasábok, tárgyak emelgetésével. Az első kézisúlyzók a 17. századból erednek. Vannak fix súlyú és változtatható súlyú kézisúlyzók. Ezzel a szabadsúlyos fitnesz eszközzel minden izomcsoportot meg lehet dolgoztatni.
2
A fitnesz matrac vagy torna matrac ideális a talajon végzett gyakorlatokhoz, úgymint tornázás, jógázás, pilates, felülések, térdelések. Kényelmes, meleg, elkerülöd vele a sérüléseket, kis helyen elfér, tisztítható. Kapható több méretben, feltekerhető, összehajtható formában.
3
A pulzusmérő órák a testedzés közbeni pulzusmérésre, illetve a pulzuszóna tartásához alkalmazhatóak. Az edzés céljától függően használj pulzusmérő órát kondizáshoz, aerobikhoz, aerob edzéshez, futáshoz, kerékpározáshoz.
4
Az AquaJogger egy vízi fitnesz eszköz, melyet leginkább mély vízben használnak vízi fitnesz és terápia céljából. Egy felhajtóerőre alapuló szivacs öv, amely kényelmesen felfüggeszt a vízben vállmagasságban, így a vízi fitnesz gyakorlatok kényelmesen végezhetőek.
5
A Body Bar fitnesz termék eredetileg egy súlyozott, gumi borítású rúd volt, ma már rugalmas változata is kapható. Felhasználóbarát, költségtakarékos és sokoldalú, a Body Bar gyakorlatokat fitnesz klubokban, stúdiókban, fizikoterápia központokban, gyógyfürdőkben, iskolákban és otthonokban űzik világszerte.
6
Az 1998-ban megjelent Bodylastics egy olyan rugalmas gumiköteles fitnesz eszköz, amivel több, mint 140 különböző gyakorlatot tudsz elvégezni. Olyan, mint egy saját otthoni edzőterem!
7
A BOSU betűszó a "Both Sides Utilized", azaz "Mindkét Oldalt Használva" kifejezésből ered. A BOSU fitnesz eszköz egy felfújható gumi félgömb, melyen állva, ülve, fekve, hasalva, térdelve egyensúlyozva kell végezni a speciális gyakorlatokat. A BOSU gyakorlója nemcsak fizikailag vesz részt, hanem mentálisan is koncentrál.
8
A ChiBall mobil fitnesz eszközzel ősi és modern gyakorlatokat lehet végezni, amelyek biztosítják a test és az elme egyensúlyát. A ChiBall egy puha, szivacsos, 15cm átmérőjű, felfújható labda, különböző színekben és beépített aromaterápiás illattal.
9
A Dyna-Band fitnesz eszköz egy rugalmas ellenállású gumiszalag, különböző színekben és erősségekben. A Dyna-Band gyakorlatok ideálisak sérülés után, testmozgást kezdőknek, de haladó sportolóknak is. A rugalmas szalag gyakorlatok biztonságosan és gyorsan edzik a teljes testet, a csípő, a comb, a derék, a kar és hasi izmait.
10
A Freestyler fitnesz eszköz egy ergonomikus műanyag deszka, amelyre hét különböző erősségű gumikötelet tudsz kapcsolni. A rugalmas gumkötelek a bokádhoz is oda vannak kapcsolva, a másik végüket a kezedben fogod. A Freestyler gyakorlatok szimulálják a természetes emberi mozgást és sportmozgást.
11
A hullahopp fitnesz eszköz egy karika, amelyet a derekad, a végtagjaid és a nyakad körül tudsz forgatni. Az alap hullahopp gyakorlat 10 perc alatt elsajátítható, kiválóan formázza a csípődet. Általában műanyagból és fából készítik, a gyerekméret 60 cm átmérőjű, a felnőtt méret 90 centi.
12
Az ugrálókötél a futással szemben nem terheli meg a térdet és erősíti a karokat és a vállakat. Az ugrálókötél gyakorlatok az aerob edzés és a koordináció kombinációi, különösen a bokszolók és birkózók alkalmazzák. Vannak egyéni és csoportos ugrálóköteles versenyek.
13
A Kangoo Jumps fitnesz eszköz egy sportcipő speciális rugózású talppal. A Kangoo gyakorlatok akár 80 százalékkal csökkentik talajra érkezés kárso hatását, így védik a boka, térd, csípő és a gerinc ízületeit. A Kangoo Jumps sport élvezetes, biztonságos és könnyen megtanulható.
14
A kettlebell egy tradícionális orosz gömbsúlyzó, mintha egy ágyúgolyónak fogója lenne. A kettlebell edzésterv teljeskörű edzést biztosít, mert erősíti az izmokat, fejleszti az egyensúlyt, és megdolgoztatja a szív- és érrendszert is.
15
A pliometrikus edzés gyors, dinamikus mozdulatokból áll, amelyek az izom gyorsaságát és az izom-ideg koordinációt fejlesztik. A Plyorobics fitnesz eszköz neve az AerSquare, egy háromrétegű, 105 cm-es műanyag lap, amit a talajra kell helyezni, és a pliometrikus gyakorlatokat azon kell végezni.
16
A PowerLung egy könnyen használható, hordozható fitnesz termék, amelyet a tüdő kapacitásának növelésére és a légzéstechnika javítására használhatsz. Segítségével jobb eredményeket érsz el a sportban, a zenében vagy akár csak gyerekekkel való délutáni játékban.
17
A stabilitási labda, egyensúly labda vagy gimnasztikai labda eredetileg rehabilitációs célra készült, főleg a gerinc sérüléseinek gyógyítására. Az 1990-es években kezdték el használni a fitneszben, hamarosan minden konditerem és személyi edző egyik alap fitnesz eszközévé vált a nagy labda.
18
A ritmus-labda fitnesz eszköz egy squash ütőhöz hasonló ütőből és egy rücskös gumilabdából áll. A ritmus labda gyakorlatai kombinálják a Tai Chi mozdulatait és a tollaslabda elemeit. A ritmusos labdázás gyakorolható egyedül, párban vagy csoportban, szobában vagy a szabadban.
19
A Ripcords rugalmas kötél hatékony teljes test edzést biztosít. A gumikötél gyakorlatok egyszerre edzik a főbb izmokat és a stabilizáló izmokat. A speciális Ripcords edzésterv 40 perc edzést tömörít mindössze 7 percbe.
20
A Vibram FiveFingers egy zseniális fitnesz eszköz. Az emberi láb anatómialag 26 csontból, 33 izomból és több száz érzékelő receptorból, ínból és szalagból áll. A FiveFingers lábtyű használható bármilyen testmozgáshoz és játékhoz, nemcsak a talp és a vádli izmait edzi, hanem javítja az egyensúlyt, a mozgékonyságot és testrészek érzékelését.
21
A Workout 180 fitnesz eszköz tartalmaz egy fém keretet, egy félhasáb alakú műanyag bölcsőt és két gumikötelet. 70 gyakorlatot tudsz vele végezni 7 erősségi szinten. Végezz egyszerre aerob kadió edzést, egyensúly edzést és izmoerősítést, így égetsz a legtöbb zsírt és dolgoztatod meg az összes izmodat.
22
A Powerizer fitnesz eszköz egy speciális rugózással ellátott, lábszárra szerelhető szerkezet, amivel 2 méter magasra lehet pattani a levegőbe és 3 méteres lépésekkel lehet haladni. A Powerizer egy extrém sport gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.
23
A Shake Weight egy elemek vagy áram nélkül működő fitnesz eszköz. A vibrációs súlyzó használata közben 240 izomfeszülést lehet elérni 1 perc alatt. Tökéletesen formálja a bicepsz, a tricepsz és a váll izmait - mindössze napi 6 perc edzéssel.
24
Gravitációs csizmával fejjel lefelé tudod edzeni a hasizmokat és a hátizmokat, illetve fordított guggolásokat tudsz végezni. A gerinc tehermentesítésével enyhíti a hátfájást, az oxigéndús vér fejbe áramlásával pedig a fejfájást orvosolja.
25
A Gymstick egy forradalmian új teljes test fitness eszköz, amely erősíti és szálkásítja minden izmodat! Ajánlott minden korosztálynak és fitnesz szinten, a GYMSTICK gyorsan hozza az elvárt eredményeket. A Gymstick gyakorlatok edzik a főbb izomcsoportokat, valamint a kis támogató izmokat, melyeket egyensúlyozáshoz és koordinációhoz használsz.
A LEGJOBB OTTHONI edzés a TELJES TEST EDZÉSE!

OTTHONI EDZÉSTERVEK kezdőknek és haladóknak egy profi kézikönyvben CSAK 100Ft/db!
Olvasd el az egyszerű, következetes és rendszeres testmozgás titkát!