Gimnasztikai labda

A stabilitási labda, egyensúly labda vagy gimnasztikai labda eredetileg rehabilitációs célra készült, főleg a gerinc sérüléseinek gyógyítására. Az 1990-es években kezdték el használni a fitneszben, hamarosan minden konditerem és személyi edző egyik alap f
gimnasztikai labda, fitnesz labda, stabilitási labda, egyensúly labda, fitness ball, fit-ball, gym ball, exercise ball, body ball, Swiss ball, physioball, Pilates ball, Pezzi ball, sports ball, stability ball, Swedish ball, therapy ball, yoga ball, birth

cím

Gimnasztikai labda

kulcsszavak gimnasztikai labda, fitnesz labda, stabilitási labda, egyensúly labda, fitness ball, fit-ball, gym ball, exercise ball, body ball, Swiss ball, physioball, Pilates ball, Pezzi ball, sports ball, stability ball, Swedish ball, therapy ball, yoga ball, birth ball
leírás

A stabilitási labda, egyensúly labda vagy gimnasztikai labda eredetileg rehabilitációs célra készült, főleg a gerinc sérüléseinek gyógyítására. Az 1990-es években kezdték el használni a fitneszben, hamarosan minden konditerem és személyi edző egyik alap fitnesz eszközévé vált a nagy labda.

sztori A Wikipedia cikke alapján a 35-85 cm átmérőjű rugalmas PVC labdát 1963-ban fejlesztette ki Aquilino Cosani olasz műanyaggyáros, akinek sikerült tökéletesítenie a nagyméretű, defektálló műanyaglabdák gyártási technológiáját. Először a Svájcban dolgozó brit fizikoterapeuta Mary Quinton használta rehabilitációs eszközként, innen terjedt át Amerikába és máshová, ahol Swiss ball-nak (svájci labda) hívták
okosság A kemény felületen való testedzéssel szemben a gimnasztikai labda előnye, hogy annak instabilitása miatt a test több izma több izommunkát végez az egyensúlyozás miatt. Leginkább a törzs izmai (a has és a hátizmok) edzésére használják. Sokan ajánlják szék helyett is a helyes testtartás megőrzéséért, ennek hatásossága nem bizonyított sőt egyes források szerint egyenesen ellenjavallt. Szülés előtt, vajúdás alatt is használják, hogy segítsék a magzat előrehaladását.
tudományos

Különböző gimnasztikai labda edzések vannak:

  • edzőtermi gimnasztikai labda edzés,
  • otthoni gimnasztikai labda edzés,
előnyök - a törzs izmait edző edzésprogram végezhető vele
- testtartást javító hatású, gerinckímélő
- javítja az egyensúlyt és a koordinációt
- sok izmot meg tudsz vele dolgoztatni
- viszonylag kis erőbedobással használható, gyakorolható
- hordozható eszköz
- terápiás, rehabilitációs eszköz is
- olcsó
hátrányok

Hogyan eddz úgy, hogy biztosan ne sérüljenek meg az izmaid, és a gimnasztikai labda edzésed hatásos legyen?

A válasz nagyon egyszerű!

Mindig melegítsd be az izmaidat. A húzódások elkerülése végett, a gimnasztikai labda használata előtt érdemes általános, teljes testre kiterjedő, tetőtől-talpig bemelegítést és nyújtást végezni.

ingyenes -

Aloldalak Aloldalak