EDZÉS, EDZÉSTERV, MINDENKINEK!

Edzésterv kezdőknek

Aktívabban akarsz élni, ezért kezdőknek való edzéstervet keresel? Milyen egészség és fitnesz alaptudás szükséges neked? Milyen gyakorlatokat végezz az egyenletes és biztonságos fejlődés érdekében? Mi az edzéscélod, s azt milyen edzésterv segítségével tudod a legkönnyebben elérni?
kezdő edzésterv, kezdő edzéstervek, fitnesz tudás, edzéscél, kezdő gyakorlatok

Gratulálok, hogy elkezdtél edzeni, és sikeres fejlődést kívánok neked, hajrá! :)



1. lépés = Tanuld meg az edzés elméletét!


Mielőtt belefognál az edzésedbe egy kezdő edzésterv alapján, nagyon fontos, hogy tisztában legyél a testedzés alapjaival.

Mindig azt szoktam mondani, hogy a gyakorlat nélküli elmélet hasznavehetetlen, míg az elmélet nélküli gyakorlat veszélyes.

Úgyhogy első lépésként olvasd el az alábbi RÖVID cikkeket az edzés elméleti hátteréről:

 

Edzésről Általánosan
A rendszeres testmozgás 25 előnye
Hogyan fogsz fejlődni a rendszeres testmozgás által?
Mik a rendszeres gyakorlás pozitív eredményei?

 

Edzés És Motiváció
Rövidtávú terveket célozz meg!
Melyek a cél felé vezető lépések?
Miért olyan fontosak a kis eredmények?
Te hogyan motiválod magad?

 

Edzéstervezés
Hogyan alakítsd ki a tréningedet 3 lépésben?
- 1. Állapotelemzés
- 2. Célkitűzés
- 3. Az edzettségi szint rendszeres ellenőrzése

Melyek az első és az utolsó lépései egy jó edzésnek?

 

Edzésnapló
Legyen saját edzésnaplód!
Mik az edzésnapló alapjai?

 

Az Edzés Ideális Körülményei
Kivel ajánlott edzeni?
Mibe öltözz edzés közben?
Mi a legjobb hely az edzéshez?
Evés és ivás a mozgás előtt, közben és után

 

Edzés-intenzitás
Az edzés 5 intenzitási szintje
Mi a helyes intenzitás edzés közben?
Mi a túledzettség?
Mi a pulzusszám alapján meghatározható 3 edzéscél?

 

 


2. lépés: Válaszd ki, mit szeretnél edzeni!

 

Az edzés célja többféle lehet, én két nagy csoportra osztom az edzéstípusokat: aktív és passzív edzésfajtákra.

Ha csak aktív sportot űzöl, akkor egészítsd ki az edzéseit lassabb, pihentetőbb rendszerekkel. Az erőteljes sportolással, a rendszertelen, kapkodó izommunkával nem lehet feltöltődni, mert a mozgással szerzett energia a mozgás során elhasználódik, sőt sokszor még utána is energiát kér a szervezet. Így egyértelmű a következmény: a test izmai, ízületei idő előtt megöregszenek, elkopnak.

Az aktív gyakorlatok erősítik az izmaidat és a szívedet, érrendszeredet, míg a passzív gyakorlatok összegyűjtik a tudatosan megfegyelmezett energiát, és pontosan eljuttatják a test megfelelő pontjaira.

A legjobb megoldás, ha kombinálod a különböző edzésfajtákat. Persze ez megfelelő segítség nélkül nem könnyű, de vannak kombinált rendszerek, például a FitFive Speciális Egész Test Edzésprogramok.

 

Lássuk az edzések csoportjait:

1. csoport: Aktív edzésfajták

Zsírégetés
Izomfejlesztés
Állóképesség-növelés

2. csoport: Passzív edzésfajták
Légzőgyakorlatok
Jógagyakorlatok
Nyújtások, stretching
Érzékszervek gyakorlatai
Szexuális erőt fejlesztő gyakorlatok
Energia-gyakorlatok, öngyógyítás

 

Bővebb információért böngészd még az Edzéstervek Cél Szerint és a Edzés Stílusok, Módszerek oldalakat.


3. lépés: Kezdd el az edzést egy kezdő edzésprogrammal!

 


A LEGJOBB OTTHONI edzés a TELJES TEST EDZÉSE!

OTTHONI EDZÉSTERVEK kezdőknek és haladóknak egy profi kézikönyvben CSAK 100Ft/db!
Olvasd el az egyszerű, következetes és rendszeres testmozgás titkát!



AZ ALOLDALAK TARTALMÁBÓL:
1
Aktívabban akarsz élni, ezért kezdőknek való edzéstervet keresel? Milyen egészség és fitnesz alaptudás szükséges neked? Milyen gyakorlatokat végezz az egyenletes és biztonságos fejlődés érdekében? Mi az edzéscélod, s azt milyen edzésterv segítségével tudod a legkönnyebben elérni?
2
Edzéstervezés és edzésterv nőknek
A hölgyek edzéscéljai leginkább a kritikus területekre fókuszálnak: formás fenék, csinos lábak, karcsú derék, lapos has. Hogyan érhetők el ezek gyorsan, könnyen és tartósan? Melyek a legjobb női edzéstervek?
3
Edzéstervezés és edzésterv férfiaknak
A férfiak fő edzéscélja az izmok növelése és formálása: széles váll, vastag kar, nagy bicepsz, nagy tricepsz, kockás has, izmos láb. Milyen kondi gyakorlatokat végezz, hogy gyorsan és tartósan elérd a céodat? Melyek a legjobb férfi edzéstervek?
4
Edzéstervezés és edzésterv terhesség után
Felszedtél pár kilót a terhesség alatt? Szeretnéd visszanyerni a régi formádat, szeretnél újra csinos és vonzó lenni? Milyen edzést végezz a terhesség után? Hogyan legyél elég erős fizikailag és szellemileg a gyereknevelés első szakaszában?
5
Edzéstervezés és edzésterv gyerekeknek
Az egészséges gyermekkor a sikeres felnőtté válás titka. Hogyan szerettesd meg a gyerekekkel a mozgást? Hogyan építsd be a gyermek életébe az egészséges életmódot? Melyek a legjobb egyensúly gyakorlatok, ritmus gyakorlatok, hajlékonyság gyakorlatok, izomfejlesztés gyakorlatok?
6
Edzéstervezés és edzésterv időseknek
Az idő múlásával nem kötelező legyengülni. Tanuld meg, hogyan maradj fiatal kívül és belül egyaránt! Milyen gyakorlatokat végezz, melyek a legjobb edzéstervek időseknek? Hogyan legyél fitt és erős 60 felett, 70 felett is?
7
Edzéstervezés és edzésterv sérülés után
Bokaficam, térdfájás, szalagszakadás, egyéb sportsérülés után vagy? Milyen edzéstervek segítik a gyorsabb felépülésedet? Hogyan erősítsd meg az adott testrészedet, hogy legközelebb ne sérülj le?
8
Haladó edzéstervek
Feltételezem, hogy alapos egészség és fitnesz tudásod van. Biztos, hogy mindent tudsz, vagy vannak bennek kérdések és kétségek? Hogyan tudod továbbfejleszteni magad, melyik haladó edzésterv szolgálja ki a legjobban a céljaidat?
9
Edzés az egész családnak
Idilli kép, ha egy család együtt sportol. Az egészséges és fitt példát mutató szülők kiváló kapcsolatban vannak a gyermekeikkel. Mit és hogyan sportoljatok közösen, hogy a család minden tagja élvezze, fejlődjön és ne unatkozzon?
10
Edzés sportolóknak
Aktív sportoló vagy, és szeretnéd kiegészíteni az edzésedet új gyakorlatokkal? Jobb eredményeket akarsz elérni, de tudod, hogy ahhoz más irányban is fejlődnöd kell? Íme hogyan kombináld az aktív és a passzív edzéseket.
11
Edzőpartner, edzőtárs
Hogyan találj edzőpartnert, edzőtársat a városodban? Szeretnél megismerkedni olyan emberekkel, akik szintén szeretnek edzeni, hobbijuk a testmozgás és a sportolás? Eddzetek együtt, spotoljatok együtt, szervezzetek közös szabadidős programokat!
A LEGJOBB OTTHONI edzés a TELJES TEST EDZÉSE!

OTTHONI EDZÉSTERVEK kezdőknek és haladóknak egy profi kézikönyvben CSAK 100Ft/db!
Olvasd el az egyszerű, következetes és rendszeres testmozgás titkát!