EDZÉS, EDZÉSTERV, MINDENKINEK!

Helyes Testtartás lényege, elmélete

Miért van szükséged a helyes testtartásra? Melyek a helyes testtartás alapszabályai? Melyek a hanyag testtartás következményei? Hogyan alakítsd ki a szép, kihúzott testtartást egyszerűen és tartósan?
helyes testtartás, hanyag testtartás, szép testtartás
Miért van szükséged a helyes testtartásra? FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

Nagyon ritka a gerincét szépen, egyenesen tartó ember, s éppen ezért feltűnő is. Különleges képességnek számít, pedig mennyire egyszerű!


A helyes testtartástól a tested jóval fiatalabbnak néz ki. A helyes testtartás hatására jobban áramlik a testedben a vér és az energia, könnyebb a légzés és az emésztés, nem görcsölnek be a váztartó izmok, tehermentesül a térd és a csípő, sem a lábaidnak, sem a gerincednek nem kell többlet terhet viselniük.


A helyes testtartás szabályai FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

A következő pontokra kell odafigyelni. Lentről felfelé vannak listázva, hiszen csak jó alaphoz lehet a felsőtestet igazítani:


1. A lábaidat térdben egy-egy centire rogyaszd be.
2. Feszítsd meg a fenekedet.
3. A medencét kissé told előre.
4. Húzd be a hasadat, ezzel együtt kicsit feszítsd meg.
5. A mellkasodat emeld fel, a bordákat nyisd ki.
6. A vállaidat húzd hátra és kissé ereszd le.
7. A fejedet emeld fel, nyakból húzd kissé hátra.


A helytelen testtartás következményei FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

A megfeszített térd túlterheli a térdízületet, túlfeszíti a térdhajlatot, elveszi a munkát a comb és a fenék izmaitól, így azok egyre inkább elsatnyulnak.


Az állandó aszimmetrikus testtartás (ha az egyik lábra tartósan több súly nehezedik) miatt súlyos csípő-, térd- és bokaízület bántalmak alakulhatnak ki.


A púpos hát az esetek 95 százalékában a rossz tartás következménye, mert a hátizmok nem fejlődnek ki megfelelően.


A gerincferdülést a kamaszoknál leginkább az iskolatáska állandó egyoldali viselése okozza, ezért kell hátitáskát hordani.


A beesett mellkas és az előreesett váll miatt kisebb a tüdőkapacitás, kevesebb oxigén jut a vérbe.


A legyengült izomzat, a csökkent állóképesség szintén gyakori következménye a helytelen tartásnak, hiszen a gyenge izmokba eleve kevesebb oxigén jut, tovább gyengítve azokat.


A helyes testtartás kialakításának szabályai FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

1. Kétirányú, szimmetrikus izomerősítés.
A has-, hát-, comb- és fenékizmok felelősek a helyes testtartásért. Ezek egymásra ható izmok, feszítő és hajlító, illetve közelítő és távolító izmok. A hasizmokkal együtt a hátizmokat, a csípőizmokkal együtt a farizmokat, a combfeszítőkkel együtt a combhajlítókat is edzeni kell a kiegyenlített izomerő és az optimális hajlékonyság elérése érdekében.


2. Alakítsd ki a helyes testtartást tudatosan.
Először is mindig próbáld meg egymáshoz igazítani a vállakat, a csípőt, a térdeket és a bokákat. Egy jó kis gyakorlat, ha naponta néhány percet háttal a falhoz állsz, vagy hanyatt fekszel a padlón, s közben rögzíted magadban az egyenes gerincoszlop érzetét.


3. Tükör, fotó és videó.
Szintén ajánlatos korrigálni a testtartást tükör, fotó és videó segítségével, mert így abszolút felfedhető, hol is van a probléma.


Miért olyan kényelmetlen a helyes testtartás? FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

A helyes testtartás szokatlan, fárasztó, kényelmetlen lehet azoknak, akik már évek vagy évtizedek óta görbén állnak. Ennek oka a helytelenül kifejlődött izmokban keresendő. A rendszeres szoktatással, a hátizmok és hasizmok megerősítését célzó gyakorlatokkal ez a fárasztó érzés el fog tűnni, a korábbi tartási és egyensúly panaszokkal együtt.


A FitFive gyakorlójaként büszkének kell lenned önmagadra, s aki büszke, az mindig húzza ki magát!



Testtartás Javító Torna Edzésterv (20 perc)

Legyen szép és helyes a testtartásod!
A FIT5 Testtartás Javító Edzésterv gyakorlatai laza és könnyed testtartást eredményeznek. Sikeresen el fogod tüntetni a gerincferdülést, a felsőtest gyengeségét, a hátfájásokat, a váll és a gerincoszlop deformációit. A helyes testtartás nemcsak széppé varázsol, de az emésztési és légzési problémákat is megelőzi.


AZ ALOLDALAK TARTALMÁBÓL:
1
Melyek a leggyorsabb és legalaposabb bemelegítő edzés lépései? Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? Miért nagyon fontos a bemelegítés és a levezetés bármilyen edzésprogramról legyen szó?
2
Miért van szükséged a helyes testtartásra? Melyek a helyes testtartás alapszabályai? Melyek a hanyag testtartás következményei? Hogyan alakítsd ki a szép, kihúzott testtartást egyszerűen és tartósan?
3
A rendszeres testedzés legkönnyebb és legegyszerűbb formája a napi torna. A cél, hogy minden nap átmozgasd az összes izmodat, ízületedet, testrészedet. Nagyon hatékony edzést adnak a reggeli torna gyakorlatok és az esti torna gyakorlatok.
4
Miért fontos az izmok edzése? Mikor és mitől kezdenek el nőni az izmok? Mi az izomnövekedés alapja? Melyek az izomfejlesztés, testépítés előnyei és alapszabályai? Mi az izomláz, hogyan kerüld el és hogyan kezeld?
5
Szálkásítás lényege, elmélete
A szálkásítás célja az izmok tonizálása, az izmok formálása. A szálkásító gyakorlatok végzésén kívül azonban fontos, hogy a testzsírszázalék csökkentése is szerepeljen a szálkásító edzésprogramodban. Ugyanis a szálkás izomzat egyik fő kritériuma a megfelelő izomtömeg-zsírtömeg arány.
6
Tömegnövelés lényege, elmélete
A tömegnövelő edzés mindenkinek fontos, aki testépítéssel foglalkozik vagy konditermbe jár. Az izmotömeg növelése egyszerű, ha tisztában vagy az izmok működésével, megfelelő tápanyagokat eszel, és a tömegnövelő gyakorlatokat jól kombinálod.
7
Melyek a zsírégetés és fogyás alapszabályai? Hogyan tudsz megszabadulni a felesleges zsírtól? Hogyan működik a zsírégető edzés, hogyan tüntesd el a zsírpárnákat? Mi a legjobb zsírégető edzésterv nőknek?
8
Aerob edzés, kardio edzés, step edzés lényege, elmélete
Mi az aerobik edzés, honnan ered, kik a legnevesebb prezenterek? Melyek a legújabb, legpörgősebb aerobik zenék? Miben más a step edzés, vajon jobb zsírégető? Milyen egyéb kardió edzések vannak, melyik éget a legtöbb kalóriát?
9
Milyen most az állóképességed? Hogyan növeld biztonságosan és tartósan az állóképességedet? Mekkora intenzitás és pulzusszám szükséges a szív- és érrendszered erősítéséhez? Mennyit és hogyan fuss? Miért fontos a gyaloglás? Hogyan lélegezz futás közben?
10
Milyen különböző gyaloglás edzéstervek vannak? Mi a dinamikus gyaloglás? Mi a légzőgyaloglás? Mi a nordic walking? Mekkora távot és milyen sebességgel gyalogolj? Miért is a gyalogló edzésprogramok az edzéstervezés egyik legfontosabb elemei?
11
Mi a jóga, melyek a legjobb jógagyakorlatok? Honnan ered a jóga és milyen változatok, stílusok vannak napjainkban? Hogyan érhető el az egészség és az egyensúly a jóga gyakorlása által? Hogyan válassz jógatanfolyamot?
12
Relaxáció lényege, elmélete
Melyek a legjobb relaxáló gyakorlatok stressz ellen, depresszió ellen? Milyen mozdulatok töltenek fel energiával, nyugtatják meg a lelkedet és a testedet? Hogyan érhető el a test teljes és aktív pihentetése?
13
Stretching lényege, elmélete
Miért fontos az izmok nyújtása? Honnan ered a stretching? Hogyan kell végezni helyesen és biztonságosan a stretching gyakorlatokat, azaz a nyújtó gyakorlatokat? Hogyan lehetsz hajlékonyabb, rugalmasabb?
14
Rekreáció lényege, elmélete
Te hogyan töltöd a szabadidődet? A rekreáció a munkában, tanulásban kimerült ember pihenését, kikapcsolódást, energiával való feltöltését szolgálja. A rekreáció segíti a megfáradt embert a fizikai és szellemi munkavégző képességének újratermelésében.
15
Terápiás edzés lényege, elmélete
Baleseted, sérülésed, műtéted volt? Beteg voltál hosszabb ideig, az izmaid elsorvadtak, legyengültél? Szeretnél újra erős és egészséges lenni? Kezdj el egy terápiás edzéstervet, használj terápiás fitnesz eszközöket, s újra a régi leszel!
16
Köredzés, circuit training lényege, elmélete
A köredzés vagy circuit training egy intervallum edzés, amely kombinálja az izomerősítő kondi gyakorlatokat és az állóképességet fejlesztő aerob gyakorlatokat. Az izmok és a szív- és érrendszer együtt dolgozik. A köredzés kifejezés azt jelenti, hogy az edzés különböző állomásokon történik: kondigép, súlyzók, fekvőtámasz, felülés, aerobik.
17
Ahány sportág, annyi féle edzésterv! A sportspecifikus edzés lényeg, hogy az adott sportnak megfelelő izmokat edzd, speciális készségeket fejlessz. Listánkon 28 kategóriában 150 sportág szerepel, ABC sorrendben.
A LEGJOBB OTTHONI edzés a TELJES TEST EDZÉSE!

OTTHONI EDZÉSTERVEK kezdőknek és haladóknak egy profi kézikönyvben CSAK 100Ft/db!
Olvasd el az egyszerű, következetes és rendszeres testmozgás titkát!