EDZÉS, EDZÉSTERV, MINDENKINEK!

Bemelegítés lényege, elmélete

Melyek a leggyorsabb és legalaposabb bemelegítő edzés lépései? Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? Miért nagyon fontos a bemelegítés és a levezetés bármilyen edzésprogramról legyen szó?
bemelegítő edzés, gyors bemelegítés, levezetés, edzésprogram
A bemelegítés előnyei FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

1. Megnöveli az izmok vérellátását és hőmérsékletét.


2. Serkenti a szívműködést, a vérkeringést és a légzést.


3. Csökkenti a sérülések bekövetkezésének esélyét.


4. Felkészíti az idegrendszert az edzésre, javítja az ideg-izom koordinációt.


5. Növeli az ízületek mozgásterjedelmét, így könnyebb szabályosan végrehajtani a gyakorlatokat.


6. Segíti a belső energia áramlását az egész testben.


Miért nyújtsd csak gyengéden az izmokat bemelegítés közben? FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv
A bemelegítés és a nyújtás két különböző fogalom. A bemelegítés előrébb való, ugyanis hideg izmokat nem szabad nyújtani, mert az mikroszakadásokat, súlyosabb esetben rostszakadásokat is okozhat. Ezért kell a FitFive bemelegítő sorban egy-egy testrész bemelegítésekor előbb körkörös, majd nyújtó jellegű gyakorlatokat végezni.

A FitFive bemelegítés felkészít az edzésre - fizikailag és mentálisan FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

A FitFive rendszer nagyon nagy hangsúlyt fektet a test mindennapos bemelegítésére, átmozgatására. éppen ezért egy olyan komplett bemelegítő gyakorlatsort állítottam össze, amit minden nap el kell végezned. A kezdetekkor a bemelegítéssel, azaz a különböző izmok megmozgatásával tüzetesen megismered azok funkcióját.


A FitFive bemelegítő gyakorlatok további fontos szerepe, hogy elvégzésük után fel tudod mérni a pillanatnyi állapotodat. Egyértelműen meg tudod állapítani, hogy az aznapra előírt edzés elvégzéséhez megvan-e a megfelelő fizikai és szellemi felkészültséged, akaratod és lelkesedésed. Ha úgy érzed, hogy a bemelegítés nagyon jól esett, de nincs meg a kellő ráhangoltságod a további testedzéshez, akkor elégedj meg az átmozgatás okozta frissességgel, és érezd jól magad más időtöltéssel.


Az alapos bemelegítés mindig meghatározza az utána következő gyakorlatok elvégzésének intenzitását is. Egyébként a bemelegítő gyakorlatok hatására beinduló energia az esetek döntő többségében arra fog ösztönözni, hogy lelkesen végezd el az előírt főgyakorlatokat. A FitFive bemelegítő gyakorlatsor így buzdít a minél gyakoribb gyakorlásra!


A FitFive bemelegítő gyakorlatsor szabad energia-áramlást biztosít a testedben FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv
Képzeld el, hogy minden testrészedben belső energia áramlik. Ha lazák az ízületeid és az izmaid, nincsenek izomgörcseid és -fájdalmaid, akkor az Energia szabadon tud áramolni benned, s minden porcikádban frissességet érzel. Nos, ezért ilyen fontos a bemelegítő sort minden nap elvégezni! Segítségével könnyűszerrel fenntartod a laza izmok és ízületek állapotát, azaz az energia szabad áramlását. Ráadásul a laza izmoknak köszönhetően a teljes átmozgatást mindössze öt perc alatt el tudod végezni. Ha viszont napokig nem végzed el a teljes bemelegítést, akkor visszamerevednek az izmok, s 15-20 percig is eltarthat a bemelegítés.

Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer Online Kézikönyv

A bemelegítő gyakorlatok nem a külsőségekről szólnak, de ennek ellenére igenis figyelj oda a mozdulatok szépségére: párhuzamos lábfejek, zárt ujjak, nyújtott karok és lábak, egyenes testtartás, behúzott has, felemelt áll. Add meg a tiszteletet a testednek, és tartsd be ezeket a könnyen ellenőrizhető részleteket!


A bemelegítő gyakorlatok sorrendje segít abban, hogy egymás után, összekapcsolva, mintegy áramolva tudd elvégezni a bemelegítést. A mindennapi életben minden testrész minden mozdulata kapcsolatban áll a következő mozdulattal, nem különülnek el egymástól. Ezért kell a sportban is az egymással összekötött mozgásokat megtanulni.


A bemelegítést bő ruhában és lehetőleg mezítláb végezd. A teljes átmozgatás eleinte 20 perc is lehet, de miután már megtanultad a nyújtások sorrendjét, és elérted a laza izmok és ízületek állapotát, akkor már 5 perc alatt át tudod mozgatni minden porcikádat!



Bemelegítő Gyakorlatok Edzésterv (5 perc)

Melegíts be minden edzés előtt 5 perc alatt!
A FIT5 Bemelegítő Gyakorlatok Edzésterv előkészíti a testedet az edzésedhez, segít a sérülések megelőzésében. A bemelegítés a biztonságos edzés alapja, megnöveli az izmok vérellátását és hőmérsékletét, serkenti a szívműködést, a vérkeringést és a légzést. Javítja az ideg-izom koordinációt, növeli az ízületek mozgásterjedelmét, így könnyebb lesz szabályosan végrehajtani a gyakorlatokat.


AZ ALOLDALAK TARTALMÁBÓL:
1
Melyek a leggyorsabb és legalaposabb bemelegítő edzés lépései? Hogyan végezz el egy szép, dinamikus és gyors bemelegítést? Miért nagyon fontos a bemelegítés és a levezetés bármilyen edzésprogramról legyen szó?
2
Miért van szükséged a helyes testtartásra? Melyek a helyes testtartás alapszabályai? Melyek a hanyag testtartás következményei? Hogyan alakítsd ki a szép, kihúzott testtartást egyszerűen és tartósan?
3
A rendszeres testedzés legkönnyebb és legegyszerűbb formája a napi torna. A cél, hogy minden nap átmozgasd az összes izmodat, ízületedet, testrészedet. Nagyon hatékony edzést adnak a reggeli torna gyakorlatok és az esti torna gyakorlatok.
4
Miért fontos az izmok edzése? Mikor és mitől kezdenek el nőni az izmok? Mi az izomnövekedés alapja? Melyek az izomfejlesztés, testépítés előnyei és alapszabályai? Mi az izomláz, hogyan kerüld el és hogyan kezeld?
5
Szálkásítás lényege, elmélete
A szálkásítás célja az izmok tonizálása, az izmok formálása. A szálkásító gyakorlatok végzésén kívül azonban fontos, hogy a testzsírszázalék csökkentése is szerepeljen a szálkásító edzésprogramodban. Ugyanis a szálkás izomzat egyik fő kritériuma a megfelelő izomtömeg-zsírtömeg arány.
6
Tömegnövelés lényege, elmélete
A tömegnövelő edzés mindenkinek fontos, aki testépítéssel foglalkozik vagy konditermbe jár. Az izmotömeg növelése egyszerű, ha tisztában vagy az izmok működésével, megfelelő tápanyagokat eszel, és a tömegnövelő gyakorlatokat jól kombinálod.
7
Melyek a zsírégetés és fogyás alapszabályai? Hogyan tudsz megszabadulni a felesleges zsírtól? Hogyan működik a zsírégető edzés, hogyan tüntesd el a zsírpárnákat? Mi a legjobb zsírégető edzésterv nőknek?
8
Aerob edzés, kardio edzés, step edzés lényege, elmélete
Mi az aerobik edzés, honnan ered, kik a legnevesebb prezenterek? Melyek a legújabb, legpörgősebb aerobik zenék? Miben más a step edzés, vajon jobb zsírégető? Milyen egyéb kardió edzések vannak, melyik éget a legtöbb kalóriát?
9
Milyen most az állóképességed? Hogyan növeld biztonságosan és tartósan az állóképességedet? Mekkora intenzitás és pulzusszám szükséges a szív- és érrendszered erősítéséhez? Mennyit és hogyan fuss? Miért fontos a gyaloglás? Hogyan lélegezz futás közben?
10
Milyen különböző gyaloglás edzéstervek vannak? Mi a dinamikus gyaloglás? Mi a légzőgyaloglás? Mi a nordic walking? Mekkora távot és milyen sebességgel gyalogolj? Miért is a gyalogló edzésprogramok az edzéstervezés egyik legfontosabb elemei?
11
Mi a jóga, melyek a legjobb jógagyakorlatok? Honnan ered a jóga és milyen változatok, stílusok vannak napjainkban? Hogyan érhető el az egészség és az egyensúly a jóga gyakorlása által? Hogyan válassz jógatanfolyamot?
12
Relaxáció lényege, elmélete
Melyek a legjobb relaxáló gyakorlatok stressz ellen, depresszió ellen? Milyen mozdulatok töltenek fel energiával, nyugtatják meg a lelkedet és a testedet? Hogyan érhető el a test teljes és aktív pihentetése?
13
Stretching lényege, elmélete
Miért fontos az izmok nyújtása? Honnan ered a stretching? Hogyan kell végezni helyesen és biztonságosan a stretching gyakorlatokat, azaz a nyújtó gyakorlatokat? Hogyan lehetsz hajlékonyabb, rugalmasabb?
14
Rekreáció lényege, elmélete
Te hogyan töltöd a szabadidődet? A rekreáció a munkában, tanulásban kimerült ember pihenését, kikapcsolódást, energiával való feltöltését szolgálja. A rekreáció segíti a megfáradt embert a fizikai és szellemi munkavégző képességének újratermelésében.
15
Terápiás edzés lényege, elmélete
Baleseted, sérülésed, műtéted volt? Beteg voltál hosszabb ideig, az izmaid elsorvadtak, legyengültél? Szeretnél újra erős és egészséges lenni? Kezdj el egy terápiás edzéstervet, használj terápiás fitnesz eszközöket, s újra a régi leszel!
16
Köredzés, circuit training lényege, elmélete
A köredzés vagy circuit training egy intervallum edzés, amely kombinálja az izomerősítő kondi gyakorlatokat és az állóképességet fejlesztő aerob gyakorlatokat. Az izmok és a szív- és érrendszer együtt dolgozik. A köredzés kifejezés azt jelenti, hogy az edzés különböző állomásokon történik: kondigép, súlyzók, fekvőtámasz, felülés, aerobik.
17
Ahány sportág, annyi féle edzésterv! A sportspecifikus edzés lényeg, hogy az adott sportnak megfelelő izmokat edzd, speciális készségeket fejlessz. Listánkon 28 kategóriában 150 sportág szerepel, ABC sorrendben.
A LEGJOBB OTTHONI edzés a TELJES TEST EDZÉSE!

OTTHONI EDZÉSTERVEK kezdőknek és haladóknak egy profi kézikönyvben CSAK 100Ft/db!
Olvasd el az egyszerű, következetes és rendszeres testmozgás titkát!